پاورپوینت محیط کسب و کار 18 اسلاید
•(۱) محیط اقتصادی
•محیط اقتصادی شاید مهم ترین مولفه های محیط کسب و کار باشد و از تولید ناخالص داخلی، سطح درآمد در سطح ملی و سطح سرانه، نرخ عایدیِ سود، نرخ تولید و اشتغال، سیاست صنعتی، پولی و مالیِ دولت و غیره تشکیل شدهاست.
•عوامل محیط اقتصادی تأثیر فوری و مستقیمی بر تاجر دارد لذا تاجر باید محیط اقتصادی را بررسی کند و اقدامات بهموقعی را برای مقابله با آن محیطها صورت دهد. ممکن است محیط اقتصادی محدودیتهایی را اعمال کند و فرصتهایی را به تاجر عرضه کند. پس از سیاست اقتصادی جدید ۱۹۹۱، فرصتهای بسیاری به تاجران عرضه شد. عوامل معمولی که بر محیط اقتصادی هند تأثیرگذار است عبارتند از:
•
•(الف) اصلاح بخش بانکداری به طرحهای جذاب بسیاری برای اندوختهها و وامگرفتنِ پول منجر شد. بانکها، وامهایی را با نرخ اسمیِ واقعیِ بهره و با حداقل تشریفات اداری عرضه داشتند.
•
•(ب) تغییرات اخیر در سیاست اقتصادی و مالی کشور، هندیان غیرمقیم و سرمایهگذاران خارجی را به سرمایهگذاری در شرکتهای هندی ترغیب و تشویق میکرد.
•
(پ) اصلاحات اقتصادی زیادی در مؤسسات مالی و لیزینگ درحال رویدادن است. •(۲) محیط اجتماعی:
•محیط اجتماعی از عادات و رسومِ جامعهای تشکیل شدهاست که کسب وکار در آن وجود دارد. این محیط شامل استاندارد زندگی، سلیقه، اولویتها و سطح تحصیلات افرادی است که در جامعهای زندگی میکنند که کسب و کار در آن وجود دارد.